Зорепад
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | Реєстрація | Вхід
Головна » Статті » Мої статті

Програма роботи колективу естрадної пісні

 

МЕТА,ЦІЛЬ І ПРОГРАМА  РОБОТИ КОЛЕКТИВУ    ЕСТРАДНОЇ ПІСНІ

 

Програма роботи колективу естрадної пісні є надзвичайно актуальною, оскільки сучасна естрадна пісня стала найпопулярнішим музичним жанром. Під час занять у колективі діти отримують необхідні знання у галузі світової та української культури, акторські навички та навички вільного спілкування з аудиторією, уміння досконало володіти голосовим апаратом.

Метою програми є формування компетентності особистості  учнів засобами естрадної пісні.

Основні завдання полягають у формуванні таких видах компетентності:

1.  Пізнавальної, що забезпечує ознайомлення з кращими зразками світової музичної культури; оволодіння музично-теоретичними знаннями.

2. Практичної, що сприяє формуванню навичок естрадного вокалу.

3.  Творчої, що забезпечує підвищення майстерності використання основних якостей співочого голосу; формування музично-естетичного смаку та розширення загального світогляду, виховання гармонійно розвиненої особистості; пошуку нових підходів до колективної імпровізації.

4.  Соціальної, що сприяє вихованню громадянської свідомості, національної гідності через виконання кращих творів вітчизняної музики; формуванню навиків професійної взаємодії в колективі, прагненню до створення комфортного, доброзичливого клімату.

До колективу входять вихованці віком від 7 до 18 років. Приймаються усі бажаючі. При зарахуванні до студії у них перевіряються музичний слух, голос, відчуття ритму, музична пам'ять, грудний і головний регістри.

Специфіка роботи студії передбачає теоретичне ознайомлення вихованців з основними музичними, літературними та вокальними знаннями, практичну роботу зі створення художнього образу, основ сценічного руху та ритміки. При викладанні теоретичного матеріалу використовуються такі методи роботи як розповідь, пояснення, бесіда, демонстрація,аналіз  тощо.

В учнів віком від 11 до 16 років відбуваються процеси мутації або постмутації, тому в цей період особливо важливою є робота з постановки їхнього голосу.

Завданням керівника є навчання правильному співу у всьому його комплексі: звукоутворення, ведення звуку, дихання, дикція. Під час роботи над чистотою інтонування одночасно слід вчити легкості, дзвінкості та звукочастотному  вібрато, натуральності звучання голосу. Слід розкривати творчу індивідуальність виконавця, прищеплювати культуру співу, оберігати дітей і підлітків від манірності й наслідування чи дублювання майстрів естради.

Вокальна робота повинна проводитися на доступному музичному матеріалі. При роботі над вокалом під музичний супровід необхідно урівноваження звучності. При цьому спів без мікрофону або зовсім недопустимий, або допустимий при малій гучності фонограми, інакше можливе форсування голосу виконавця. Неправильне вокальне виховання, недотримання гігієни співочого голосу шкідливо впливає на стан голосового апарата та естетичний розвиток як виконавців, так і слухачів. Увесь процес постановки та зміцнення голосу, вирівнювання регістрів має бути надзвичайно обережним і поступовим і, бажано, проводитися під контролем лікаря-фоніатора. Керівник гуртка має бути добре обізнаним з анатомією і фізіологією дихального та голосового апарата людини.

Пісня — не тільки музично-вокальний твір, але й літературний. Тому вихованці мають знати будову пісні, як літературного твору, як сфери емоційного життя людини, уміти емоційно переводити зміст тексту пісні у відповідні форми виразності.

Оскільки естрадний жанр вимагає видовищності, особливе значення має робота над сценічним оформленням репертуару. При цьому викорис-товується  все для найповнішого розкриття художнього образу : пластика (танець або його елементи), світло, театралізована дія тощо. Сценічним оформленням номерів найкраще займатися після засвоєння музично-вокального матеріалу.

Слід домагатися свободи та невимушеності музично-рухових вправ. Окрім ритміки, необхідно проводити заняття з вивчення елементів сценічної дії у різних вправах, іграх, етюдах. Основне завдання — розвиток спостережливості, вольових якостей, уяви, творчої ініціативи, емоційної чутливості художньої вигадки.

 При підготовці концерту потрібно врахувати, що дія має бути динамічною, без обтяжливих пауз і великої кількості слів ведучих. Швидкі мелодії слід чергувати з повільними. Бажано об'єднувати весь концерт єдиною позитивною ідеєю, сценарієм або створювати концерт-виставу. У такому випадку є можливість говорити про створення театру пісні або театру естради. Важливе значення у сприйнятті виконавця глядачами має його зовнішній вигляд, а тому учні мають знати історію розвитку костюму, зокрема, сценічного, відмінність його від побутового та святкового. Слід ознайомити їх з декоративною косметикою, пояснити поняття «імідж співака».

Для успішної діяльності колективу дуже важливою є самостійна робота учнів, свідома, наполеглива, кропітка праця. Учні повинні знайомитися з вітчизняною та зарубіжною класичною музикою, історичним розвитком естради, джазом, масовою піснею, творчістю композиторів, поетів-піснярів і виконавців. Слід організовувати регулярні відвідування концертів з наступним обговоренням.

Вибір репертуару для колективів естрадної пісні — одне з головних завдань керівника, адже правильно підібраний репертуар сприятиме творчому зростанню колективу, визначить його творче обличчя, дозволить вірно розв'язувати виховні завдання. Репертуар повинен бути художньо якісним, сучасним, відповідати віковим особливостям виконавців, загальнолюдським морально-естетичним цінностям. Музичні стилі, манери та стилі виконання пісень повинні відповідати сюжету творів, індивідуальності учнів, їхнім вокальним та акторським здібностям, бути сучасними та модними. Створюючи репертуар, слід керуватися наступними принципами: художньою цінністю, виховним значенням, доступністю музичного та літературного тексту, різноманітністю жанрової й музичної стилістики, мелодійністю, цікавістю, романтичністю, відповідністю віку виконавців, ритмічністю та рухливістю, логікою компоновки концертної програми або сольного виступу окремого виконавця.

Для естетичного виховання учнів, розширення їхнього світогляду велике значення мають зустрічі з композиторами, професійними музикантами та виконавцями, відвідування концертів, участь у різноманітних фестивалях і конкурсах.

Перевіркою знань, умінь і навичок учнів є публічні виступи спочатку для батьків і друзів, потім творчі звіти й концерти, участь у конкурсах і фестивалях.

 

 

                Презентація.

Студія естрадного співу «Зорепад» існує з 2005 року при Комунальному закладі «ЗОШ 1-3 ступенів НВК №13 – колегіум»  під керівництвом Руслани Шацької при підтримці директора школи  Філіпчука  Сергія Аркадійовича, засновником якої є  Мизовець Надія Григорівна. Студія технічно обладнана згідно вимогам МОН. Приємно зауважити, що адміністрація школи завжди підтримує та допомагає в організації різноманітних заходів. Безпосередньо хочеться подякувати завучу з гурткової роботи Манковій Вікторії Валентинівні,яка завжди допомагає брати участь  у різноманітних  масових заходах, конкурсах,фестивалях та  підтримує психологічно учасників студії.   За час існування вихованці гуртка брали участь у міжнародних, всеукраїнських, обласних та міських конкурсах і фестивалях. Також приймають  активну участь у міських та обласних заходах, концертах тощо. Протягом останніх трьох років учасники студії здобули немало перемог.  Репертуар поповнювався новими творами, підбір пісень був тематичний відповідно до того чи іншого концерту. З кожним виходом талановитих дітей на сцену, авторитет студії та кількість її членів стрімко зростали та змінювались з року в рік.

Хочеться визначити кращих учнів студії та їх досягнення.

Алла Гичка – лауреат конкурсу «Срібні дзвіночки 2012», дипломант конкурсу «Зимові зустрічі 2013», переможець конкурсу «Юні таланти Волині 2014».

Олена Романюк - лауреат конкурсу «Срібні дзвіночки 2014», лауреат конкурсу «Юні таланти Волині 2014» та лауреат міжнародного конкурсу «Місто Лева 2014».

Юлія Шацька - лауреат конкурсу «Срібні дзвіночки 2011», та «Срібні дзвіночки 2013», лауреат конкурсу «Юні таланти Волині 2014», лауреат конкурсу «Зимові зустрічі 2013», лауреат міжнародного конкурсу «Grant fast music 2012», лауреат міжнародного фестивалю «Слов’янський венець 2011», лауреат 1 міжнародного фестивалю «Покори сцену 2014», лауреат конкурсу «Золоте зернятко 2013»

Анна Валентюк  – лауреат конкурсу «Срібні дзвіночки 2013», лауреат конкурсу «Золоте зернятко 2013», лауреат конкурсу «Зимові зустрічі 2013».

Віктор Мороз– переможець конкурсу «Срібні дзвіночки 2014», дипломант конкурсу «Зимові зустрічі 2013», лауреат конкурсу «Золоте зернятко 2013», переможець фестивалю «Твій голос в пісні нашій й в нашім слові 2014».

Дар’я Лукашук  – дипломант конкурсу «Зимові зустрічі 2013», лауреат конкурсу «Золоте зернятко 2013», дипломант фестивалю «Твій голос в пісні нашій й в нашім слові 2014».

Вікторія Тітчук - дипломант конкурсу «Зимові зустрічі 2013», дипломант фестивалю «Твій голос в пісні нашій й в нашім слові 2014».

Юлія Міцура– лауреат  конкурсу «Срібні дзвіночки 2014»

За роки навчання учасники гуртка  проявили себе як активні, старанні та талановиті діти. Перемоги додали оптимізму учасникам студії та підтвердили те, що колектив у творчих пошуках вибрав правильний шлях.

 

Своїми талантами вихованці прикрасили і продовжують прикрашати наступні свята: «День міста», «День Незалежності», «День прапора», «День Свободи та гідності», «День молоді», «День Перемоги», «День виводу військ з Афганістану»,  різноманітні професійні свята: «День вчителя», «Міжнародний жіночий день», «Свято Української армії», перший та останній дзвоник та випускні, а також беруть участь у семінарах та звітних концертах.

 

 Шацька Руслана Миколаївна - організатор і художній керівник студії естрадного співу "Зорепад", людина творча, обдарована, закохана в сучасну музику і народне мистецтво. Неповторну повноту і досконалість української пісні передає вона через своїх вихованців. Майже кожен твір є витвором музичного мистецтва та із захопленням сприймається слухачами. За роки творчої діяльності завжди була у пошуках нового і цікавого. Музика - це її життя. ЇЇ гасло:»Справжній співак – співає душею».  

Руслана Шацька і сама лауреат та дипломант багатьох Всеукраїнських та міжнародних конкурсів і фестивалів,а також солістка народного муніципального естрадно-духового оркестру м.Ковеля. Своїм прикладом керівник дає змогу учням зрозуміти наскільки важлива концертна діяльність в житті людей,а особливо людей наділеними талантами. Без її участі не обійшлись такі конкурси,як «Солом’яний дзвін»,»Буковинський жайвір»,»Кришталевий жайвір»,фестиваль імені Володимира Івасюка,»Червона рута»,»Покори сцену»,»Зимові зустрічи»,а також багаточисленні заходи міста Ковеля та Волинської області. Вона також приймала активну участь у житті Майдану в лютому 2014 року. Люди міста та колеги знають її,як завзяту,працьовиту,талановиту  і творчу людину,як аматора народної сцени,за що вона і отримала подяку від міського голови.

Керуючи студією естрадного співу "Зорепад", Руслана Миколаївна проявила себе як хороший і талановитий керівник, віддана справі збереження та розвитку культурних надбань нашого народу. До дитячого репертуару завжди вносить цікаві пропозиції та втілює свої задуми в життя. Майже всі міські масові заходи проводяться за участю вихованців студії та особисто керівника, які є окрасою будь-якого концерту. Їх виступи викликають у глядачів багато позитивних емоцій та схвальних відгуків.

Зараз студія естрадного співу "Зорепад" знана в нашому місті і має дуже добрі відгуки від населення  за пропаганду та виконання сучасної і патріотичної пісні.

 

 

Категорія: Мої статті | Додав: Ogrewolf (11.12.2014)
Переглядів: 1490 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar

Меню сайту
Категорії розділу
Мої статті [11]
Вхід на сайт
Пошук
Міні-чат
Друзі сайту
  • Create a free website
  • uCoz Community
  • uCoz Textbook
  • Video Tutorials
  • Official Templates Store
  • Best Websites Examples
  • Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0